
Waarom je broken links en verouderde pagina’s echt moet oplossen
Je klikt op een link in een mail of op een website en ……foutmelding. “Deze pagina bestaat niet.” Of je belandt op een pagina met informatie die ooit relevant was, maar inmiddels compleet achterhaald is.
Dit is niet alleen frustrerend voor je bezoekers, maar het kan je ook klanten kosten. Stel je voor: iemand wil iets bij je kopen, maar de link naar je aanbod werkt niet. Weg klant, weg omzet.
Hoe erg is een broken link of verouderde pagina?
Als mensen niet de juiste informatie kunnen vinden, dan haken ze af. Ze gaan ergens anders zoeken.
Daarnaast staat het gewoon slordig. Dat is natuurlijk niet de indruk die je wilt achterlaten.
Een paar gevolgen van broken links en achterhaalde pagina’s:
- Je klanten vinden niet wat ze zoeken → minder vertrouwen.
- Je website lijkt verouderd → minder professioneel.
- Je mist kansen – als klanten niet vinden wat ze zoeken, zijn ze weg.
- Google waardeert je website lager → slechtere vindbaarheid.
En nu?
Tuurlijk, een foutje kan gebeuren. Maar wat doe je ermee?
Zet je het op je eindeloze to-do lijst, waar het vervolgens weken blijft staan?
Of los je het direct op (of laat je het oplossen)?
We weten hoe to-do lijstjes werken. Wat nú een kleine taak lijkt, schuif je door naar “later”… en voor je het weet, is het een maand verder en werkt die link nog steeds niet.
Regel het gelijk!
- Of schakel mij in voor dit soort dingen.
Eenmalig, gewoon als je een probleem hebt en het nu opgelost wil hebben. - Of met een urenstrippenkaart, zodat al die kleine klusjes niet blijven liggen en je website altijd up-to-date blijft.
Zo kun jij je focussen op wat écht belangrijk is: je bedrijf laten groeien.
In mijn blogs maak ik gebruik van affiliatelinks. Zodra jij via deze links een product of dienst koopt krijg ik een commissie.
Je betaalt hier niks extra voor.
Bedankt voor je support!